Compliance organisatie/klokkenluidersregeling
Ons bedrijf is onderdeel van de Oetker Groep. Ethisch en juridisch conform gedrag heeft voor de Oetker Groep de hoogste prioriteit bij haar eigen bedrijfsactiviteiten en in de relaties met alle zakenpartners en klanten. Door de sterke internationale groei van de Oetker Groep en de toenemende wettelijke eisen is het onderwerp compliance aanzienlijk belangrijker geworden. Daarom is voor de gehele Oetker Groep een compliance managementsysteem ontwikkeld.
Als onderdeel van dit systeem is een compliance-organisatie opgezet, waarvan de compliance-functionarissen als neutrale en onafhankelijke aanspreekpunten beschikbaar zijn voor alle vragen op het gebied van compliance.
Daarnaast heeft de Oetker Groep binnen dit kader een klokkenluidersprocedure opgezet die individuen, bedrijven en andere organisaties in staat stelt overtredingen van toepasselijk recht (bijvoorbeeld omkoping, fraude, schending van mensenrechten en milieuregelgeving) te melden, van de interne organisatie van de Oetker Groep. richtlijnen (bijv. Gedragscode) of in strijd met de Gedragscode voor Leveranciers van de Oetker Groep of om te wijzen op zorgen over een mogelijke of daadwerkelijke overtreding van deze regelgeving.
Als u informatie heeft over mogelijke wetsovertredingen die een bedrijf van de Oetker Groep treffen, heeft u verschillende mogelijkheden om ons uw gegevens te sturen - ook geheel anoniem via ons compliance-hotlinesysteem.
De volgende rapportagekanalen zijn beschikbaar:
-
Anonieme melding via de compliance hotline van de Oetker Groep https://coho.oetker-group.com
-
Melding per e-mail bij de compliance organisatie van de Oetker Groep compliance@oetker-group.com
-
Per brief melden
dr. Augustus Oetker KG
Comité voor naleving van de bedrijfswetgeving
Lutterstraße 14
33617 Bielefeld
Duitsland
-
Telefonische melding via een (gratis) telefoondienst met gesproken berichten
-
Meldingen van medewerkers van de Oetker Groep aan het management, toezichthouder, (groeps) compliance officer of andere aangewezen contactpersoon van de betreffende dochtermaatschappij (bijvoorbeeld in het kader van een persoonlijk gesprek).
Wij zullen de zaak zorgvuldig bekijken en de nodige actie ondernemen.
Als onderdeel van een Reglement van orde We hebben interne verantwoordelijkheden gedefinieerd en hoe we omgaan met meldingen en klachten.